Vores dagtilbud

Hyldeblomsten ligger midt i Herlev kommune, tæt på park og sø i et parcelhuskvarter fra tresserne

I Nord har vi to vuggestuegrupper med 12 børn på hver stue samt en børnehavegruppe med 21 børn.

I Syd har vi to børnehavegrupper med 21-22 børn.

På alle stuer er der to pædagoger samt en pædagogisk medhjælper eller en studerende. Derudover har vi to medarbejdere, der har timer på enten vuggestuerne eller børnehavegrupperne. Endvidere har vi en medarbejder i flexjob samt en køkkendame og en køkkenmedhjælper.

Da vi er en uddannelsesinstitution med studerende, der laver opgaver udfra dagligdagen i institutionen, vil jeres børn komme til at indgå i opgaver/videoklip til eget undervisningsbrug. Giv os  besked hvis jeres børn ikke må være en del.

I Hyldeblomsten vægter vi, at personalet til stadighed uddanner sig og er nysgerrige på udviklingen indenfor det pædagogiske fag. Vi har en stærk personalegruppe med erfarent veluddannet personale, der sammen med lederen, studerende og nysgerrige medhjælpere, skaber en tryg og solid ramme for nysgerrighed og udvikling.

Vi har i Hyldeblomsten valgt at børnegrupperne er aldersintegrerede. De mindste spejler sig i de større børn og lærer af dem, og de største lærer omsorg, empati og hensynsfuldhed i fællesskabet med de mindste. Dette betyder samtidig en hverdagspraksis med differentierede aktiviteter, så både de mindste og de største ses og mødes i præcis det, der er nærmeste udviklingszone (eksempler).

Vi arbejder ud fra den grundlæggende overbevisning, at god pædagogik og en tryg hverdag for børn, personale og forældre, forudsætter, at der er tilstrækkeligt personale til at håndtere opgaverne på en professionel, nærværende og ansvarlig måde.

Vi arbejder med udgangspunkt i en hverdagspraksis der er meningsfuld. Rutiner, struktur og forudsigelighed danner grundlag for det afgørende relationsarbejde. Omsorg, understøttelse af trivsel, nærvær, tillid, anerkendelse, at blive set og forstået er nøglebegreber.

Leg og medbestemmelse, nysgerrighed og at følge barnets spor er en indbygget del af vores hverdagspraksis. Læring er en del af det. Børnenes bidrag er vigtige. Demokrati og medbestemmelse medtænkes og vægtes højt. Medbestemmelse skaber bevidsthed om egen trivsel og udvikling. Dette medfører bevidsthed om eget værd og kompetente børn i den bedste udgave når vi sender dem videre til SFO og skole.

Læs mere her om det at starte i Hyldeblomsten:

Hyldeblomstens velkomstfolder

Shape Created with Sketch.