Forældresamarbejde

I Hyldeblomsten prioriterer vi samarbejdet med forældre om børns trivsel og udvikling højt.

Dette ses som en fælles opgave mellem personale og forældre. Vi ved, og siger højt, at forældrene altid er eksperter på deres egne børn. De kender dem bedst.

Vi søger at være imødekommende overfor forældrenes perspektiver og udsagn, samtidig med at vi som professionelle hele tiden har øje for den samlede børnegruppe.

Et respektfuldt forhold til forældrene bygger på tillid. Vores daglige arbejde tager udgangspunkt i den erfaring og professionelle viden vi har med respekt for familiens ret til deres barns bedste.

Det pædagogiske afsæt er barnets trivsel, udvikling og lyst til at gå i institution.

God dialog med forældrene skaber tryghed, og tæt samarbejde gør al samtale og dialog nemmere, også en eventuel svær samtale.

Det tætte samarbejde kan netop være med til, at forældrene åbner op for dialog om eventuelle udfordringer i hjemmet, både små og store.