Nye børn

Det er en stor dag, at skulle starte i børnehave/ vuggestue, og også en stor omvæltning for børnene og Jer som forældre. Der er mange nye børn og voksne I skal lære at kende i et stort hus.

Derfor inviterer vi jer til en snak inden jeres barn begynder, så vi i fred og ro kan tale om dagligdagen hos os, og I kan stille spørgsmål m.v.

I skal forvente en indkøring på en uges tid, alt efter barnets behov, og vi forventer at I er sammen med barnet de første par dage.

Ved overflytning mellem stuerne tilbyder vi Jer ligeledes en samtale, der skal være med til at lette overgangen fra vuggestue til børnehaven.

Inden skiftet sørger vi for at Jeres barn deltager i aktiviteter på den nye stue.

Når der i Hyldeblomsten starter et nyt barn, er udgangspunktet; “Vi tager imod både barn og forældre”. Med dette menes, at for at det bliver en god opstart, skal både forældre og barn føle sig trygge. Denne tryghed præger samarbejdet med forældrene. Arbejdet med at skabe denne tryghed sker allerede ved fremvisning af institutionen samt de informationer vi giver forældrene inden institutionsstart via informationsfolder, telefonsamtaler mm.

Vi understreger altid, at det er helt centralt for barnets trivsel og udvikling, at de viser deres barn, at de stoler på de voksne, og at de udstråler at de kan lide at være i huset.

At møde forældrene med klar information, interesse og faglighed, er vores udgangspunkt for det fremtidige samarbejde.